poniedziałek, 24 lutego 2014

W kuchni: ciastka owsiane

Bardzo lubię gotować i piec, ale zawsze wpadam na pomysł przyrządzenia czegoś na ostatnią chwilę i przeważnie brakuje mi produktów. Większość  przepisów znajduję w internecie i modyfikuję je pod zawartość mojej spiżarni ;)
Oryginalny przepis na ciasteczka owsiane, jakim się inspirowałam możecie zobaczyć tutaj:
Ja nie miałam masła, zamieniłam je na olej :)
Potrzebujecie:
  • 2 szklanki płatków owsianych (ja miałam górskie)
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • ok. pół szklanki oleju roślinnego
  • ok 200 gram bakalii (ja miałam mieszankę z Tesco: nerkowce, migdały i żurawina)
  • dwie płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • trochę mleka (3-4 łyżki, może więcej, zależy od konsystencji)
Moja "szklanka" ma 200 ml.

Odłóż sobie garść bakalii, resztę posiekaj dość grubo. Połącz wszystkie składniki w misce, zaczynając od wymieszania mąki z proszkiem do pieczenia. Jeśli masa jest za gęsta, nie chce się połączyć - dodawaj nieco mleka, aż konsystencja będzie podobna do tej ze zdjęcia:

blog1 Rozłóż papier do pieczenia na blaszce. Zmocz dłonie zimną wodą, formuj kulki i rozpłaszcz je dłonią. Na wierzchu każdego ciastka ułóż po jednym orzechu i żurawinie. Piekłam je w 160 stopniach, ok 12-15 minut, bo były duże i dość grube. Można upiec na raz dwie blaszki :)
blog2
blog3
Ciastka były pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Są dość twarde, najlepiej popijać je herbatą :)
Orzechy można zamienić na suszone owoce, lub nie dodawać niczego.

blog4
blog5
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie smaczne i zdrowe przekąski :))

    OdpowiedzUsuń
  2. moje ulubione <3 bardzo często robię z morelami i orzechami....

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam podobne ale bez mąki i jajek :) i z agavą :) wersja bardziej dietetyczna :D
    spróbuje kiedy z Twojego przepisu :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam owsiane ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ mi narobiłas ochoty. Sama nie zrobię, bo nie mam czasu, ale zaraz skoczę do sklepu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie ciateczka ,mniam samo zdrowie :)
    http://zielonoma.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i jednocześnie informuję, że komentarze zawierające wulgaryzmy oraz te bezpośrednio mnie obrażające nie zostaną zaakceptowane. Odróżniaj krytykę od plucia jadem.