środa, 15 lipca 2015

Obcięłam włosy! | Akcja "Daj włos!"

Długie włosy zdobiły moją głowę przez ostatnie 5 lat. Cały czas stosowałam coraz to nowsze metody dbania o nie, przyspieszenia porostu, zagęszczenia. Jednak już od jakichś dwóch lat, kłębił mi się w głowie pomysł obcięcia kosmyków. Zawsze marzyła mi się krótka fryzurka, a najkrótsze włosy, jakie nosiłam, sięgały lekko za ramiona. Wciąż jednak pojawiały się oczywiste wątpliwości: "a co, jeśli będę żałowała!?". I wiecie co? Na pewno bym żałowała, gdyby nie to, że odkryłam charytatywną akcję Daj włos, organizowaną przez fundację Rak'n'Roll.  

Kiedyś już gdzieś o tym słyszałam, jednak w 100% do tego pomysłu przekonała mnie Marta z bloga Kreujeswojezycie.pl. Kiedy przekonałam się, że moje włosy, o które tak pieczołowicie dbałam przez kilka ostatnich lat, nie zostaną wyrzucone do śmietnika, wszystkie wątpliwości zniknęły! Ja mam swoją wymarzoną fryzurę, a ktoś dzięki mnie będzie miał... własną wymarzoną fryzurę :D

Wierzę w to, że to, co robimy dobrego dla innych, kiedyś do nas wróci, a nie trzeba mieć wypchanego portfela, żeby komuś pomóc. Podczas choroby, bardzo ważne jest pozytywne nastawienie, ale jak go nie stracić, kiedy tracimy atrybut kobiecości - włosy. Naturalne peruki są bardzo drogie, kosztują kilka tysięcy złotych, a NFZ dofinansowuje tylko niewielką część tej kwoty. Peruki wykonane z włosów, które oddajemy Fundacji, są za darmo przekazywane kobietom, które walczą z nowotworem. Uważam, że to piękny gest, dla niektórych duże poświęcenie i ogromne wsparcie, jakie możemy dać potrzebującym dziewczynom. Oczywiście w akcji mogą brać udział również mężczyźni, zatem długowłosi panowie, jeśli chcecie pozbyć się kosmyków, to wiecie co z nimi zrobić! :D



Po strzyżeniu okazało się, że mam na głowie całkiem gęstą czuprynę! Sama byłam zdziwiona, ile włosów jest upchanych w jeden warkocz i jak śmiesznie wyglądają po obcięciu, sami spójrzcie!


W nowej fryzurze czuję się bardzo dobrze. Po pozbyciu się warkoczyków, tak naprawdę niewiele już musiałam mówić, bo moja fryzjerka doskonale wiedziała, jak mnie ostrzyc, żeby wszystko wyglądało jak najlepiej. Krótkie włosy to nie tylko wygodna alternatywa na upały, ale też oszczędność czasu, wody i produktów do włosów! Wprawdzie nie wysychają o wiele szybciej niż długie (bądź co bądź, wciąż mam ich sporo!), ale o wiele szybciej się je myje, pielęgnuje i stylizuje :) 



Jeśli planujecie obciąć włosy, koniecznie sprawdźcie, czy możecie przekazać je fundacji, wielka szkoda, żeby wylądowały w śmietniku! Napiszcie mi koniecznie, co myślicie o mojej nowej fryzurze i o całej akcji Daj włos!

37 komentarzy:

  1. Super,że możesz komuś pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem jak najbardziej za akcją! Niestety mam za krótkie włosy na oddanie, ale podziwiam, że Ty to zrobiłaś :) Oby takich osób było więcej! A w tej fryzurze naprawdę ładnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wyglądasz, bardzo pasuje Ci ta fryzura! :)
    Ja niestety mam włosy troszkę za ramiona, więc jeszcze dłuuugo, długo nie będę ich ścinać, ale jeśli już się na to zdecyduję - postaram się również wziąć udział w takiej akcji. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie Ci tak, zupełnie inaczej wyglądasz! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasują Ci takie włosy ! :) A te obcięte w warkoczu wyglądają jak pędzle do bronzera ;)
    Bardzo fajna i pożyteczna akcja. Podziwiam Cię za odwagę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyglądasz a akcja bardzo mi się podoba :) Jak mi urosną jeszcze bardziej, tez utnę do tej długości i oddam dla fundacji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie w tej fryzurce wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja powiem tak "Jesteś wielka".

    OdpowiedzUsuń
  9. W nowej fryzurze wyglądasz pięknie :) dużo lepiej niż w długich włoskach :D Co do akcji jestem za, sama także oddałam włosy na rzecz tej Fundacji, a teraz czas na włosy córki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie wygladasz! Gratuluje odwagi, w koncu nielatwo rozstac sie z taka dlugoscia wlosow :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie wygladasz w krótszych włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też o tym myślałam i zgadzam się w 100%! Jak będę obcinać włosy to tylko z taką myślą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję - dla ćiebie zaczyna sie nowe życie :) Ja to wiem dokładnie, bo sama robiłam takie zmiany ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna akcja i piękna fryzura! Popieram w 100 %

    OdpowiedzUsuń
  15. wow, gratuluję odwagi! ja mam swoje tak spalone że gdybym ich się jeszcze pozbyła, to niedługo byłabym łysa :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wcale nie wyglądają na spalone :P :) musisz je dobrze pielęgnować ;)

      Usuń
  16. Wyglądasz bardzo fajnie w tej fryzurze, a akcja naprawdę świetna!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie ci w tych włoskich. Pięknie wyglądasz!
    Zapraszam do mnie;)
    http://julexjula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super akcja.
    Gdybym tylko miała tak grube włosy jak Ty też bym pomogła.
    Brawo dla Ciebie kobietko !!!

    Pozdrawiam Zocha :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo lepiej Ci w krótszych włosach! Bardzo kobieco wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny gest! a tak poza tym świetnie wyglądasz w nowej fryzurze :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super gest i super fryzura, sama niedawno ścięłam włosy jednak były zbyt zniszczone, aby je podarować fundacji, czego bardzo żałuję. Ale teraz pielęgnuję i zapuszczam od nowa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nowa fryzurka bardzo do Ciebie pasuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super, ze wzielas udzial w tej akcji - a i w takich wlosach, jakie masz obecnie, wygladasz BOSKO :) pozdrawiam, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. jejku, jesteś taka kochana! śliczna z ciebie dziewczyna. nie tylko na zewnątrz, bo to oczywiste, ale także w środku, a teraz takich ludzi jak ty to szukać jak igly w stogu siana!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja choruje na nowotwor i jak dla mnie takie akcje to złoto,a ludzie bioracy w nich udzial sa magiczni ; ) a w nowej fryzurce ci przeslicznie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Oliwio :) 3mam za Ciebie kciuki, mam nadzieję, że jak najszybciej wrócisz do pełni zdrowia :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  26. Ale ładnie Ci w nowej fryzurce :) Co do akcji- świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam to samo co Ty 8 czerwca :-) całe życie długie włosy. Urodziłam syna i od tego czasu w głowie miałam tylko myśl by zrobić sobie krótka fryzurę ale odwagi brak.Przyjaciółka powiedziała o akcji i miałam dokładnie takie same myśli jak Ty. Ze warto ze ktoś się ucieszy ze nie pójdą do kosza itp ;') jestem szczęśliwa i dumna z tego. Tym bardziej ze mojej mamie tez było dane nosić peruke wiec wiem jak czują się takie kobiety :(

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie wyglądasz w krótkich dodają ci charakteru :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie Ci w nowej fryzurce! Sama zamierzam ściąć swoje włosy i oddać, ale chyba poczekam jeszcze z pół roku, żeby po obcięciu nie były za krótkie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oddaje włoski do fundacji już za kilka miesięcy, muszą jeszcze troszkę podrosną. Strasznie się cieszę, że będę mogła pomóc. Dla mnie to nowa fryzura- dla niektórych druga szansa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i jednocześnie informuję, że komentarze zawierające wulgaryzmy oraz te bezpośrednio mnie obrażające nie zostaną zaakceptowane. Odróżniaj krytykę od plucia jadem.